• -10%
LiFePO4 batterij 12V 180Ah Camping-car Artic Ultimatron

LiFePO4 batterij 12V 180Ah Camping-car Artic Ultimatron

€ 1.253,69 -10%
€ 1.392,99
Inclusief belasting

Inclusief € 0,06 voor ecotaks

Onze referentie: RNS B12180 ULT RV AR
Fabriek reference: B12180 ULT RV AR
Lithium-ijzerfosfaat batterij 12V 180Ah voor installatie onder de camping car zetel. Laden en ontladen tot -20° C. Met ingebouwd BMS-beveiligingssysteem. Batterij monitoring door een Bluetooth applicatie (iOS & Android). Zeer duurzaam, de levensduur is meer dan 2.000 laad/ontlaadcycli.
Deze batterij vervangt een GEL of AGM lood batterij zonder aanpassingen.
Fabrieksgarantie: 5 jaar

Op voorraad - Leverbaar binnen 1-2 weken

Share

Datasheet

Referentie
RNS B12180 ULT RV AR
Merk
Weight
23700 g
Width
338 mm
Depth
357 mm
Height
152 mm
Fabriek referentie
B12180 ULT RV AR
Spanning
12 V
Capaciteit
180 Ah
Electro-chemisch koppel
Li-ion
Afloop
M8 bout
Techno
LiFePO4

Specifieke referenties

LiFePO4-batterijen hebben werkelijk opmerkelijke kenmerken:
  • Ze zijn bestand tegen een veel groter aantal volledige lading/ontlading dan andere lood- of lithiumbatterijen: meer dan 2.000 cycli.
  • Ze kunnen snel worden opgeladen, wat belangrijk is in zowel zonnetoepassingen als mobiele toepassingen (motorhome, AGV, ...).
  • Ze hebben een uitstekend rendement van de geleverde/gerecupereerde energie in de orde van grootte van 95%. Er wordt heel weinig energie verspild.
  • Ze kunnen zowel op elk moment als gedeeltelijk worden opgeladen (geen geheugeneffect).
  • Ze kunnen volledig worden ontladen en blijven ontladen zonder prestatieverlies.
  • Ze zijn twee tot vier keer lichter dan loodbatterijen.
  • Ze hebben een zeer lange levensduur.
  • Ze kunnen direct verzegelde loodzuuraccu's vervangen terwijl ze hun laders behouden.
  • Ze bevatten geen giftige stoffen en zijn veilig (geen gevaar voor brand of explosie).
De batterijen zijn uitgerust met een Bluetooth-monitor (iOS & Android) die het mogelijk maakt om in real time de belangrijke kenmerken te kennen zoals spanning, stroom, resterende capaciteit, ...

De 'Artic' versies van de batterijen bevatten twee verwarmingselementen die volledig automatisch door het BMS worden aangestuurd en die de laadstroom gebruiken om de temperatuur van de batterij constant boven het vriespunt te brengen. Zo wordt een maximaal laad- en ontlaadvermogen gegarandeerd, zelfs bij extreme temperaturen (-20°C).